Jaaroverzicht 2011

2011 was in verschillende opzichten een fantastisch jaar voor Antwerpen aan't woord. Een beknopt overzicht van onze activiteiten hebben we gebundeld in een jaarverslag. Dit was niet mogelijk geweest dankzij al onze partners en deelnemers. Een welgemeende mercie! Een betere stad maken we samen!

Doel van 2011 was om een vernieuwend stadsbreed initiatief te nemen over de mobiliteit in de stad. Extra tijd, energie, aandacht hebben we geïnvesteerd om verschillende, ook moeilijk bereikbare groepen te betrekken, via allerhande nieuwe methodes en initiatieven (E-enqûete, mobiliteitskaravaan, rondetafels, workshops voor kinderen en jongeren, twunches, stadsgesprek, creativity weekend, expertconsultaties, ...).
Stadsontwikkeling was ook in 2011 een belangrijke topic. Vooral in Deurne met de ontwikkeling van Park Groot Schijn zijn er ook in 2011 prachtige resultaten geboekt. Het is en blijft dé norm op vlak van samenwerking tussen burger en bestuur binnen stadsontwikkeling. Niet alleen in Antwerpen, zelfs voor heel Vlaanderen. We proberen onze kennis en ervaring die we hier opdoen door te sluizen naar andere stadsdelen, o.a. naar Nieuw Zurenborg, Scheldekaaien, ...
Uiteraard moeten we een vaste waarde van Antwerpen aan't woord absoluut vermelden: de Antwerpse Burendag. Na 6 edities is het uitgegroeid tot een begrip in Antwerpen. De eenvoudige formule 'Stoelen op straat en babbelen' zal nooit verslijten... In 2011 waren er opnieuw honderden straten die meededen.
2012 wordt voor Antwerpen aan't woord een heel belangrijk jaar. We vieren eerst en vooral ons 10-jarig bestaan. Anderzijds staat 14 oktober met stip aangeduid in onze agenda. De dag dat Antwerpen een nieuw stadsbestuur kiest. We gaan alles uit de kast halen om van inspraak, participatie, en samenwerking in Antwerpen een belangrijk verkiezingsthema te maken. Over de noodzaak en het belang is bijna iedereen het ondertussen eens. Over de precieze aanpak en alle mogelijke consequenties, daar is nog heel veel dialoog en debat voor nodig.
Om het in de woorden van Phil Bosmans te besluiten; 'Verander de wereld, begin in je eigen stad!'

NOOT: kwaliteit van de PDF als bijlage is beperkt om mailboxen etc. niet te belasten. Wil je een mooier, gedrukt exemplaar, neem contact op via info(at)antwerpenaantwoord.be

BijlageGrootte
Jaarverslag 2011website.pdf780.32 KB

1 Reacties

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.